zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Zeven tips om uw producten en diensten te etaleren via uw LinkedIn Bedrijfsprofiel

Door: Jan Vermeiren,   12-03-2012,   17:14 uur
 

LinkedIn maakt het heel eenvoudig om uw eigen "etalage" te creëren. Op uw bedrijfsprofiel (Company Profile) kan u voor elk product en dienst een afzonderlijke pagina (Product Page) aanmaken.

Hier een paar inzichten in wat LinkedIn te bieden heeft en wat te doen met de subpagina voor producten en diensten (Products and Services Sub Page).


Overzichtspagina (Overview Page)



1. Banners: u kan tot 3 banners toevoegen om uw producten of diensten uit te stallen. Maak ze visueel aantrekkelijk, zodat ze opvallen.

2. Stel specifieke producten of diensten ten toon: u kan tot 5 producten en diensten in de spotlight zetten. De volgorde en de tentoongestelde producten en diensten kunnen steeds gewijzigd worden. Handig indien ze tijd- of seizoensafhankelijk zijn.

3. YouTube: voorzie een titel en een YouTube URL en de video wordt getoond op de overzichtspagina. Dit is eenvoudiger dan de omweg op uw persoonlijk LinkedIn profiel (zie de tweede editie van het boek "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken" dat u gratis kan downloaden van www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com). Ik raad ten zeerste aan dat u een video toevoegt met tips of andere informatie om de Know, Like en Trust factor op te bouwen (in plaats van een reclameboodschap).

4. Als u verschillende demografische groepen op uw bedrijfsprofiel verwacht, dan kan deze pagina aangepast worden om aan het bezoekersprofiel tegemoet te komen. U kan meerdere versies van deze pagina aanmaken, zodat een marketing assistent uit Amsterdam andere producten en diensten te zien krijgt dan een HR manager uit Brussel.


Product of dienst pagina

5. Promotie: het is aangeraden dat u een link deelt met tips of andere informatie om de Know, Like, Trust factor op te bouwen en geen reclameboodschap!

6. YouTube: dezelfde tip is hier ook van toepassing (bouw de Know, Like, Trust factor op), maar u kan ook productdemonstraties toevoegen, getuigenissen of andere inhoud. Vermijd echter te overdreven verkooppraatjes.

7. Aanbevelingen (Recommendations): deze verschillen van de aanbevelingen voor een individu (die op uw persoonlijk LinkedIn profiel getoond worden). Een product of dienst is het resultaat van een gemeenschappelijke inspanning van iedereen die voor dezelfde organisatie werkt, dus krijgt iedereen de erkenning (i.p.v. één persoon). U hoeft ook niet in de eerste graad verbonden te zijn om een aanbeveling voor een product of dienst te schrijven, terwijl dat wel nodig is als u een persoon aanbeveelt.

Denk er bovendien aan dat LinkedIn een website is met een hoge "Page Rank" in Google en andere zoekmachines. Dit betekent dat LinkedIn pagina’s bovenaan in de zoekresultaten verschijnen. Misschien is dat momenteel nog niet het geval voor alle "Company Profiles", maar ik vermoed dat dit in de toekomst wel zal toenemen.

Zorg er nu dus al voor dat uw bedrijf of organisatie er klaar voor is !

 
 Doorsturen    Reageer

 
 
 
Over de auteur:
Jan Vermeiren is de oprichter van Networking Coach en auteur van de best sellers Let’s Connect! en Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken.

Samen met zijn team van Networking Coach geeft Jan presentaties en opleidingen op het vlak van (online en offline) netwerken en referrals. Klanten zijn zowel grote organisaties zoals Deloitte, IBM, ING, Mobistar, Nike en SAP als kleine bedrijven en freelancers.

Jan is tevens gastdocent bij de internationale MBA programma's van RSM Erasmus Rotterdam en Vlerick Leuven Gent Management School.

Vraag je gratis exemplaar van Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken aan via www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com.
 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10