zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Bijltjesdag

Door: Michel Hoetmer,   17-01-2011,   16:31 uur
 

Noem me een pietlut. Ik ben nogal kieskeurig bij het volgen van andere Twitteraars. Als u mijn account bekijkt dan ziet u dat ik bitter weinig mensen volg. Dat ligt niet aan hen, maar aan mij. Ik ben zo vreselijk kritisch. Vandaag was het weer eens tijd voor bijltjesdag op Twitter. En er zijn diverse mensen gesneuveld. Vraag is: hoe zorgt u er voor dat uw hopelijk niet zo pietluttige volgers trouw blijven?

LinkedIn expert Jan Vermeiren geeft hierop een duidelijk antwoord in zijn boek 'Hoe LinkedIn echt te gebruiken'.  Het antwoord is dood, maar dan ook doodsimpel: 



Bepaal eerst uw doelgroep en lever vervolgens relevante content. 

Wat voor LinkedIn geldt, is ook van toepassing op Twitter. Schrijf inhoudelijke Tweets die waardevol zijn voor uw volgers. 

Zoiets is toch niet moeilijk? Schrijf over uw specialiteit en dan zit het goed. Bewandel niet te veel zijpaden. Doet u het toch? Dan komt u bij ongure types zoals ik op het strafbankje terecht.

Wat is het nut van nieuws herkauwen?
Dat is het gekke van sommige mensen. Soms zijn ze helemaal gefocust op hun specialiteit en dan gaat het plotseling helemaal mis. Neem nou vandaag. 

Ik krijg via twee kanten te horen dat Steve Jobs zich ziek heeft gemeld. Als ik meer mensen zou volgen, zou het niet bij die twee blijven, maar vrees ik een bombardement. Heel vervelend voor Steve, maar zoiets pik ik vast wel op uit het nieuws. Daar hoef ik niemand voor te volgen.
 
Nog meer flutberichten
Of neem het volgende bericht van iemand die zich normaal met totaal andere zaken bezighoudt:

@twitternaam
Handig dat #durftevragen !! RT @twitternaam: Gezocht: schoonmaakster in [plaats]. Wie kent er iemand? #durftevragen

Wat moet ik daar nou weer mee? Echt geen idee. Of deze:

@twitternaam
Hond vermist #zielig RT @DE_HERENIGING: #DHver 30/12/10 #Amstelveen #NH : HOND Lelie, teefje, Amstaf, pup 4,5mnd, chip [tiny url]

Sneu voor het baasje van de weggelopen hond. Misschien te druk geweest met Twitteren en eventjes niet opgelet? Wie zal het zeggen. 

Maar degene die dit bericht verder rondpompt zet zichzelf als een kwebbelaar in de etalge en zeker niet als professional. Zij waren vandaag de slachtoffers op mijn bijltjesdag. Of was het vandaag blauwe maandag (werd ik ook tot vervelens toe aan herinnerd)?

Zie ook: Je volgers overdonderen met een eindeloze stroom tweets

 
 Doorsturen    Reageer

 
 
 
Over de auteur:

Michel Hoetmer helpt ondernemers en verkopers nieuwe klanten te werven en meer te verkopen via praktische verkooptrainingen. Wilt u wekelijks praktische verkooptips ontvangen? Meld uzelf aan voor de gratis verkooptips van SalesQuest. 

Michel publiceerde de volgende boeken:

- Maak van de telefoon je vriend
Omgaan met bezwaren en tegenwerpingen
Sluit de deal!
Slim onderhandelen over prijzen

U kunt Michel ook volgen via Twitter of LinkedIn of Facebook.

 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10