zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Vijf manieren om uw zichtbaarheid te vergroten met LinkedIn

Door: Jan Vermeiren,   04-10-2010,   16:10 uur
 

LinkedIn is een heel krachtige tool om succesvol te zijn. In dit artikel focussen we op hoe de zichtbaarheid, reputatie en online branding van u zelf en van uw organisatie te verhogen door gebruik te maken van LinkedIn.

Om optimaal onderstaande tips te kunnen benutten, is het aanbevolen om te weten wat u wil. Of m.a.w. welke doelen u wil bereiken op professioneel vlak.



Dit zijn enkele tips om uw zichtbaarheid te verhogen via LinkedIn:

1. Zorg voor een goede Professional Headline.
Dit is het belangrijkste onderdeel van uw LinkedIn Profiel. De reden? Dit wordt getoond in zoekresultaten en wanneer u een bijdrage levert aan een Discussion of in Answers. Dit zal mensen stimuleren om door te klikken om uw hele Profile te lezen of niet.

Extra tips:

a) als u gevonden wil worden door anderen op LinkedIn en op het web, gebruik dan in uw LinkedIn Profiel woorden die mensen gebruiken als ze zoeken naar mensen met een functie of expertise als de uwe.

b) enkel een goed Profiel hebben is niet voldoende. U dient het te combineren met eigen proactieve acties zoals de tips hieronder!

2. Lever bijdragen in Discussions in de Groups van uw doelgroep (potentiële klanten, werknemers, werkgevers of vakgenoten, partners, investeerders,...) .

Denk er aan mensen verder te helpen door uw ervaring te delen, links naar nuttige websites te plaatsen en experten te vermelden waarbij ze terecht kunnen. Het gaat dus niet om direct uw product, dienst, expertise of organisatie te  "verkopen", maar om anderen verder te helpen.

3. Geef antwoorden op vragen in Answers.
Hiervoor geldt hetzelfde als voor Discussions: het gaat om anderen verder helpen en je expertise tonen, niet om direct uw product, dienst, expertise of organisatie te  "verkopen".

Als u dit goed doet, kan u ook Expert Points verdienen. Degene die de vraag heeft gesteld kan (enkel) het beste antwoord belonen met een Expert Point. U verdient dus geen Expert Points met alleen het beantwoorden van vragen, want slechts één persoon per vraag kan een Expert Point krijgen, namelijk degene met het beste antwoord volgens de mening van de vragensteller.

Expert Points helpen zeker en vast, maar laat het geen doel op zich worden en geraak niet gefrustreerd wanneer uw bijdrage zelden als beste wordt beschouwd (Opmerking: u kunt geen Expert Points verdienen met het beantwoorden van vragen in privé berichten of in Discussions (in Groups), maar alleen in Answers).

U kan tevens zelf mensen als expert vermelden (daar is expliciet plaats voor gemaakt). Als u dat doet, dan versterkt u tevens uw relatie met deze mensen!

4. Applications.
In uw Profiel hebt u plaats om via een Application uw eigen blog posts of die van uw organisatie te tonen en ook documenten (en zelfs filmpjes) te tonen met andere applicaties zoals SlideShare, Box.net files en Google Presentation.

Als u zelf goede tips in uw blog posts schrijft en duidelijke documenten maakt die mensen verder helpen, dan kan dit u snel veel credibiliteit bij uw doelgroep opleveren. 
Een extra toegevoegde waarde van de Slideshare presentaties is dat deze heel hoog kunnen komen in de zoekresultaten van Google!

5. Stel mensen aan elkaar voor.
De beste netwerkactie die tevens gratis is en niet veel tijd kost, is het introduceren van mensen aan elkaar. Als u bv.  twee klanten hebt die van elkaar iets zouden kunnen leren of voor elkaar iets zouden kunnen betekenen, breng hen in contact met elkaar door hen via LinkedIn of een e-mail aan elkaar voor te stellen en hen op elkaars Profile op LinkedIn te wijzen.

 
 Doorsturen    1 reactie

 
 
 
Over de auteur:
Jan Vermeiren is de oprichter van Networking Coach en auteur van de best sellers Let’s Connect! en Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken.

Samen met zijn team van Networking Coach geeft Jan presentaties en opleidingen op het vlak van (online en offline) netwerken en referrals. Klanten zijn zowel grote organisaties zoals Deloitte, IBM, ING, Mobistar, Nike en SAP als kleine bedrijven en freelancers.

Jan is tevens gastdocent bij de internationale MBA programma's van RSM Erasmus Rotterdam en Vlerick Leuven Gent Management School.

Vraag je gratis exemplaar van Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken aan via www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com.
 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
BB 9780  |   | 
4-10-2010
 | 
20:03 uur
Goede tips! Ik raad ook aan om je zichtbaarheid wat substantie te geven met in elk geval een paar goede recommendations

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10