zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Pay peanuts, get monkeys

Door: Ilja van Roon ,   17-04-2006,   01:53 uur
 

Beloning naar resultaat wordt vaak toegepast in sales omgevingen. De ratio hierachter is dat mensen harder werken als ze daarmee meer beloond worden. Een nieuwe studie toont aan dat de Amerikaanse overheid haar defensieleveranciers ook bonussen geeft als ze geen of slecht werk leveren. Een innovatieve benadering?

 
 Doorsturen    1 reactie

 
 
 
Over de auteur:
Ilja van Roon (Lucid Communication) writes about global business, geopolitics, and technology for Fortune 500 executives, government ministers and entrepreneurs. His book Capture. Deliver. Excel. explains how to apply the principles of business writing and is available as a free download.
 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Steven  |   | 
18-04-2006
 | 
05:24 uur
Dat is nog eens goed nieuws. Ook beloond krijgen voor gemiddelde prestaties. Deze studie komt Ludo van Halderen van Nuon vast goed van pas als er weer salarisbesprekingen zijn.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10