zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Alan Weiss over klantenservice

Door: Guido Thys Thys,   16-10-2009,   09:43 uur
 

Dat Klanten Wegjagen een activiteit is die omwille van haar populariteit door de Unesco tot Cultureel Erfgoed van de Mensheid uitgeroepen zou moeten worden, blijkt nog maar eens uit de volgende post uit het weblog van Alan Weiss, een van Amerika's meest originele marketingdenkers:

I’m waiting in line at the bank. There’s only one person in line ahead of me, and four tellers.


However.
One teller is occupied by a man who is a small business owner doing a transaction, and claiming he did not get enough money back. A second teller is called over to review the situation, while the first one just watches. A third teller puts the "next window, please" sign up while she tends to the obscure paperwork that persists in a computerized world of electronic banking. That leaves the fourth teller, who is taking care of someone who is in training to run with the glaciers.
I say to the person ahead of me: "Down to one teller."
Her: "Well, I’m not in a hurry, and it’s good to just relax. They’ll get to us when they can."
Me: "That’s a nice, peaceful attitude, except if you are in a hurry, since some people have schedules."
Her: "You have to expect these things."
Me: "You have to expect two tellers to tend to one person and another to close her window while there are people in line?" (More people have now formed a queue behind me.)
Her: "I’m sure there is a good reason for it. You can’t always be efficient."
Me: "There is every reason to be efficient whenever you can with customers in line who could take their business down the street to three other banks. Isn’t this about customer service?"
Her: "I’ve spent 20 years in retail, and I know that things just happen and the customer has to wait until you’re done."
Me: "If that’s your attitude, I’m glad you didn’t work 20 years for me in a store that I owned!"
Her: "You can’t understand these transactions unless you’ve been in the position. I’m well versed in retail from the inside, and I know the priorities."
© Alan Weiss 2009. All rights reserved.
Post from: Contrarian Consulting

 
 Doorsturen    Reageer

 
 
 
Over de auteur:
Guido Thys helpt als bedrijfsverloskundige organisaties om waarde ter wereld te brengen voor zichzelf, klanten en andere belanghebbenden. Met meer dan 160 presentaties per jaar is hij de meest gevraagde zakelijke spreker van Nederland.
Hij is de inspirator van ?Next! Coaches, een groep bijzonder dwarsliggende management- en bedrijfscoaches.
Hij is auteur van o.m. "WAKE-UP CALL: het gaat slecht dus moeten we weer even normaal doen." Werk nu mee aan zijn nieuwe boek!
Volg Guido op Twitter: GuidoThys en LinkedIn
 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10