Uit succesvolle acties bij BestBuy en JCPenney in de Verenigde Staten blijkt dat er een direct verband bestaat tussen optimisme bij de medewerker, betrokkenheid en omzet.
Zo meldde JCPenny in januari dat alle goed presterende werknemers hun baan zouden behouden, ondanks eerdere slechte cijfers. Niet alleen het optimisme steeg, maar ook de zowiezo al hoge medewerkersbetrokkenheid: van 76% naar 80%.
Best Buy heeft een model ontwikkeld om de betrokkenheid van medewerkers structureel te verbeteren en de steeds positieve effecten daarvan op de omzet te meten.
Wat doen wij om het optimisme in onze omgeving te verbeteren? Wie heeft er goede voorbeelden?
Over de auteur:
Guido Thys helpt als bedrijfsverloskundige organisaties om waarde ter wereld te brengen voor zichzelf, klanten en andere belanghebbenden. Met meer dan 160 presentaties per jaar is hij de meest gevraagde zakelijke spreker van Nederland.
Hij is de inspirator van ?Next! Coaches, een groep bijzonder dwarsliggende management- en bedrijfscoaches.
Hij is auteur van o.m. "WAKE-UP CALL: het gaat slecht dus moeten we weer even normaal doen." Werk nu mee aan zijn nieuwe boek!
Volg Guido op Twitter: GuidoThys en LinkedIn