KPN introduceert een nieuwe huisstijl, compleet met nieuw logo, basiskleur wit en leus: KPN sluit je aan. Altijd dichtbij is daarmee verleden tijd. Het vertrouwde gifgroen behoort nog niet volledig tot de verleden, maar is gedegradeerd tot steunkleur. Het koninklijk kroontje is nog steeds aanwezig in het nieuwe logo, hoewel topman Ad Scheepbouwer er liever vanaf had gewild. Maar waarom eigenlijk?
Is het wellicht omdat het binnenhalen van de status 'Koninklijk' door Scheepbouwers voorganger Wim Dik wel eens gezien als diens enige echte prestatie in zijn 10-jarige loopbaan als president-directeur van de voormalige PTT. Volgens mij niet helemaal terecht, want ook de (terechte) splitsing tussen KPN en PTT Post en de aankoop van E-Plus zijn op zijn conto te schrijven.
Scheepbouwer moest, zo wordt vaak gesteld, de gevolgen van de geldverslindende ambities van Dik opruimen, overigens wel nadat tussenpaus Paul Smits er een nog grotere rommel van had gemaakt. Misschien had Scheepbouwer nu definief korte metten willen maken met zijn vroegere baas (Scheepbouwer was directeur Post toen Dik aan het roer stond) Dat het kroontje bleef was overigens te danken aan consumentenonderzoek, zo verklaarde Scheepbouwer bij de perspresentatie.