zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Mensen houden niet van merken, maar van mensen

Door: Guido Thys Thys,   25-04-2007,   01:19 uur
 

De Financial Times publiceerde op 23 april zijn jaarlijkse ranking van meest waardevolle merken.
Winnaar: Google. Nummer 2: General Electric. Drie: Microsoft. Daarna volgen pas de klassieke merken als Coca Cola en Marlboro.


De belangrijkste conclusie die de krant zelf maakt, is dat je als bedrijf niet meer oud hoeft te zijn om een topmerk te hebben. Zelf zie ik nog een ander verband: de top drie bedrijven worden/werden geleid door bestuurders die bekend staan/stonden om hun uitgesproken visie en hardnekkige gedrevenheid om hun missie te realiseren.


Wanneer ze al in de kijker lopen, is dat ten dienste (ja, dienend leiderschap, er valt wat voor te zeggen….) van hun doel.
Kortom: het zal wel geen toeval zijn. Een sterke figuur aan de top, met een hoge gunbaarheidsfactor, creëert banden. Die uiteindelijk ook financieel vertaald kunnen worden in merkwaarde.

 
 Doorsturen    Reageer

 
 
 
Over de auteur:
Guido Thys helpt als bedrijfsverloskundige organisaties om waarde ter wereld te brengen voor zichzelf, klanten en andere belanghebbenden. Met meer dan 160 presentaties per jaar is hij de meest gevraagde zakelijke spreker van Nederland.
Hij is de inspirator van ?Next! Coaches, een groep bijzonder dwarsliggende management- en bedrijfscoaches.
Hij is auteur van o.m. "WAKE-UP CALL: het gaat slecht dus moeten we weer even normaal doen." Werk nu mee aan zijn nieuwe boek!
Volg Guido op Twitter: GuidoThys en LinkedIn
 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10