zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Presentatietip: Even diep ademhalen voor een presentatie, NIET doen

Door: Pieter Frijters,   14-04-2017,   02:38 uur
 

Haal vantevoren even diep adem, is een advies dat u zomaar kunt krijgen voor het geven van een presentatie. Dat is geen goed idee, aldus Pieter Frijters in zijn eerste vlog op Managersonline.nl.

 
 Doorsturen    3 reacties

 
 
 
Over de auteur:
Pieter Frijters geeft motivatietrainingen en staat bekend vanwege zijn unieke ''sneltraining'' Spreken in het Openbaar.Daarnaast heeft hij een burnout- depressie- en fobiepraktijk in Waddinxveen (Frijters Mind Tuning). Hij is Nederlands bekendste deskundige op dit gebied. Pieter Frijters is tevens auteur van de boeken: Van fobie naar Vrijheid en Meester over je gedachten. Onlangs verscheen 5 jaar ouder, 10 jaar jonger met bijbehorende website 5-10.nl
 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
Chris Kleingeld  |   | 
23-04-2017
 | 
14:54 uur
Ha Pieter, wat een fijne tip! En leuk ook in zo'n video in zo'n mooie omgeving. Bedankt. Lesje geleerd: NIET meer diep ademhalen :) Mvg, Chris
Pieter Deef Koops  |   | 
24-04-2017
 | 
16:01 uur
Beste Pieter,
Gezien jouw relaas denk ik dat wij een verschillende betekenis bezigen van die diepe ademhaling. Een diepe ademhaling is in mijn optiek een diepe inademing èn een diepe uitademing
Herma Swijtink  |   | 
8-05-2017
 | 
10:46 uur
Ik dacht exact hetzelfde Pieter Deef Koops. Een diepe ademhaling, in de zin van een diepe zucht, net voor de presentatie is in mijn ervaring juist gunstig, en volgens mij bedoelt Pieter Frijters dat uiteindelijk ook.

Ik merk wel vaker tijdens het aanleren van ademhalingsoefeningen dat mensen allerlei verschillende formuleringen hebben m.b.t. ademhalen. Met name het feit dat ademhalen uit 4 verschillende fases bestaat wordt vaak niet benoemd, terwijl dat juist essentieel is, ook hierzo. In-vol-uit-leeg.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10