zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
vaknieuws
 

Employee Value Proposition nog geen gemeengoed

8 juni 2011 - Hoewel onderzoek van Towers Watson blijkt dat een geformaliseerde Employee Value Proposition (EVP) een positief effect heeft op de betrokkenheid van medewerkers, beschikken nog maar weinig bedrijven erover. Dat is vreemd, het zou immers voor de hand liggend zijn wanneer bedrijven niet alleen klanten verleiden met een onderscheidende waardepropositie, maar ook medewerkers.
Bron: Profnews
 
 Doorsturen   1 reactie
 

 
reacties
 
René de Boer  |   | 
10-06-2011
 | 
09:57 uur
Dat de EVP nog geen gemeengoed is, is op zich niet verrassend. Nog steeds is de neiging van bedrijven groot om verhoudingsgewijs meer tijd, energie en geld in externe profilering te steken dan in interne profilering. Toch zien we bij onze klanten langzaam besef ontstaan dat het laatste van belang is. Dit wordt gemotiveerd vanuit internal branding, maar ook vanuit MVO. Tenslotte is de EVP het aanbod dat je doet aan je medewerkers en geef je daarmee vorm aan verantwoordelijkheidsbesef voor je eigen mensen. Voor een van onze klanten (een Nederlandse onderneming met Franse moeder) werken we al geruime tijd aan de communicatie over de EVP (en daarmee ook het merkgevoel). Een salesonderdeel van een Europese industrie heeft ons net gevraagd om te adviseren over internal branding omdat dit wordt gemist naast de external branding.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10