8 april 2011 - Hoewel bijna iedereen actief is op Twitter of op anders sociale media, houdt de beroepsgroep der ceo`s zich opmerkelijk afzijdig. Het aantal topbestuurders van AEX-bedrijven met een account of dat actief tweets de wereld in stuurt is op één hand te tellen. Volgens technologie-expert Vincent Evers heeft dat allemaal te maken met angst.
Je ziet inderdaad vaak bedrijven op zich wel steeds meer op de social media, maar het management is volgens mij bang om alles bloot op internet te leggen. Toch kun je binnen je social media zelf bepalen wat je blootlegt en geef je toch dat persoonlijke signaal wat tegenwoordig én wordt gewaardeerd én efficiënt contact tot gevolg heeft.
Sander van Guilik
|
|
19
-
04
-
2011
|
21
:
30
uur
Ik ben er na het lezen van het artikel nog trotser op dat onze CEO, de CEO van NS Reizigers, al enige tijd steengoede, inspirerende blogs voor alle collega's binnen het bedrijf schrijft. Onlangs heeft ze de eerste stappen op Twitter gezet. Dit gebruik van social media wordt door velen gezien en zeer gewaardeerd. Super!