zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Vacatureteksten kunnen veel beter



De vacatures zijn getest op dertien aspecten, verdeeld in vijf dimensies. Binnen de dimensie `wie` scoren de aspecten functiebenaming en opleidingsniveau met 6,6 een ruime voldoende. De overige vier dimensies (wat, waarom, aantrekkelijk, waar& wanneer) scoren geen van alle voldoende. Bijna drie vierde van de vacatures bevat geen plaatsings- en sluitingsdatum. In veel teksten wordt niet goed ingespeeld op de beweegredenen en kritische wervingsfactoren van de toekomstige werknemers.

`Werkgevers laten ongelofelijk veel mogelijkheden liggen om het rendement op hun wervingsinspanningen te verbeteren. In het komende jaar zullen we zien dat mensen steeds minder bereid zijn te hoppen van baan naar baan. Het echte talent op de markt blijft zitten. Om deze groep te bereiken is een goede vacaturetekst onontbeerlijk`, aldus directeur Campaign Group, Anne-Britt Petri.

Bron(nen):
managersonline.nl (25-2-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10