zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Aanbod bewegingsprogramma`s sluit onvoldoende aan op behoefte van bedrijven



Het blijkt dat bedrijven vooral behoefte hebben aan het aanbieden van een fitheids- of healthcheck aan werknemers. Mensen in een managementpositie hebben minder behoefte aan het stimuleren van bewegingsactiviteiten dan mensen in een hrm-functie. Van de ondervraagde hrm`ers wil 44% een tegemoetkoming aan andere beweegactiviteiten buiten het bedrijf instellen, terwijl 17% van de managers dat wil. Bedrijven denken bij bewegingsstimulering vooral aan inpandige activiteiten en niet aan activiteiten in de open lucht zoals wandelen en fietsen.

Het huidige marktaanbod wordt gedomineerd door fitheids- en healthchecks. Dat is echter een relatief dure vorm van bewegingsstimulering. De effectiviteit van een eenmalige healthcheck zonder vervolgaandod is dubieus, terwijl fietsen naar werk of lunchwandelen heel effectief kunnen zijn. Zulke vormen zijn kennelijk niet aantrekkelijk genoeg voor bedrijven om zich mee te profileren. Bewegingsstimulering zou echter meer moeten omvatten dan vrijblijvende healthchecks en bedrijfsfitness.

Bron(nen):
Arbo (april 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10