zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Managementvisie op waarderen overbrugt waardekloof



Een belangrijke oorzaak van de waardekloof is het niet op elkaar afgestemd zijn van de visies op waarderen van controllers en accountants enerzijds en business valuators anderzijds. Deskundigen uit de eerste groep focussen op jaarrekeningen en waarderen doorgaans alleen de uit de boekhouding afkomstige activa en verplichtingen om het saldo van het eigen vermogen van de onderneming te presenteren. Die boekwaarde geeft echter niet de werkelijke waarde van de onderneming weer, waar gebruikers juist behoefte aan hebben. Experts uit de tweede groep leggen zich daarentegen toe op het incidenteel benaderen van de economische waarde van de onderneming.

Om tot de zogeheten fair value van de onderneming te komen is het belangrijk vanuit de managementvisie te waarderen. En dit betekent aan de hand van IFRS 8 en de management approach. Aan de hand van deze grondslag is het beter mogelijk om de segmentprestaties adequaat periodiek te analyseren en te beoordelen.

Bron(nen):
Tijdschrift Controlling (november 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10