zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

`Managers moeten vooral eerlijk zijn bij reorganisaties`



Beslissingen worden eerlijk gevonden als ze consistent en zonder aanzien des persoons worden genomen, gebaseerd zijn op een grondige analyse en niet op politiek of willekeur. Werknemers voelen zich eerlijk behandeld als ze tijdig worden geïnformeerd over veranderingen en de kans krijgen om mee te denken, en als ze met waardigheid en respect worden behandeld.

Voor achterblijvers ligt negativisme en cynisme op de loer. Ze staan tegelijk open voor een visie om in te geloven. Als werknemers zich kunnen vinden in de nieuwe missie, zullen ze de identiteit van de organisatie makkelijker accepteren. Een consistente communicatie is belangrijk, managers moeten hun beslissingen goed onderbouwen en duidelijk maken waarom de organisatie bepaalde doelen heeft gesteld.

Bron(nen):
Het Financieele Dagblad (7-4-2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10