zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Internationaal succesvolle merken delen aantal eigenschappen van ceo



Onder de noemer DNA valt bijvoorbeeld dat de beste internationale leiders wereldburgers zijn. Ze doen niets liever dan werken met een diversiteit aan werknemers. Verder is de ceo een `servant leader`: hij of zij is goed in luisteren en in sympathie tonen en heeft overtuigingskracht, is goed in conceptualisatie en beschikt over een vooruitziende blik en de capaciteit om een gemeenschap op te bouwen. Verder is de global ceo moedig, intelligent, fit en gedisciplineerd, heeft een klein ego en weet op elk niveau van de organisaties van aanpakken.

Rollen die de ceo moet vervullen zijn onder meer die van cheerleader, coach, monitor en merkvertegenwoordiger. Bovenal moet hij op een holistische manier te werk gaan, zodat alle aspecten van het merkenbeleid tot hun recht komen.

Bron(nen):
Marketing Management (Najaar 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10