zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Financieel verkooppraatje kent negen generieke valkuilen



Een eerste valkuil is het gebruik van moeilijke woorden door de verkopers. Hoewel financieel adviseurs officieel geen koppelverkoop mogen doen, is de tweede valkuil dat verkopers klanten meerdere producten tegelijk proberen aan te smeren. Voorts jaagt de verkoper meestal zijn eigen belang na: weliswaar is de adviseur onafhankelijk in naam, in de praktijk wil daar wel eens van af geweken worden. Veel consumenten schamen zich voorts voor het feit dat ze de materie niet beheersen en durven daardoor niets te vragen. Angst zaaien is een andere verkooptruc; bijvoorbeeld bij het verkopen van arbeidsongeschiktheidsverzekeringen.

Vaak zetten verkopers druk op de ketel om deals snel te sluiten, spiegelen ze klanten lage kosten voor en rekenen ze op de gemakszucht van de klant die maar al te graag deze materie vermijdt en uitbesteedt. Ten slotte zijn verkopers zelf gemakzuchtig en hebben ze geen kennis van alle producten en aanbieders.

Bron(nen):
Elsevier (8-10-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10