zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

`Marketeers hebben geen lef`



Sociale media stellen mensen voorts in staat zich snel te groeperen en dingen gedaan te krijgen. Maar ook bedrijven kijken steeds meer vanuit co-creatie naar de waardeketen, en sommige ondernemingen ontlenen hun bestaan zelfs geheel aan co-creatie. Co-creatie gaat volgens Ramaswamy verder dan crowdsourcing. Bij co-creatie kijken organisaties voor het genereren van ideeën niet alleen naar stakeholders buiten en binnen de organisatie, maar ook naar het perspectief vanuit de organisatie. Zijn de ideeën in lijn met de visie van de organisatie en hoe kunnen ze geïntegreerd worden in het bedrijfsproces?

Co-creatie moet vanuit de organisatie ontstaan en vergt een visionaire leider met lef en overtuigingskracht. Een leider die weet wanneer hij of zij een stap terug moet doen om co-creatie te laten ontstaan. Kortom: top down leadership, the bottom-up way.

Bron(nen):
Tijdschrift voor Marketing (september 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10