zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Risicobeheer moet mug van olifant kunnen onderscheiden



Vooraf moet al een crisismanagementteam samengesteld zijn dat bestaat uit managers op het gebied van zowel externe als interne communicatie, media, juridische zaken, management en human resources. Ook moeten vooraf de meest waarschijnlijke crisisscenario`s bepaald worden, de mogelijke schade worden geraamd en geoefend worden met de beste respons. Dan komt het moment dat zelfbeheersing belangrijk is. Levert de crisis risico`s op voor de reputatie en verkoopcijfers van het bedrijf? Werknemers dichtbij de crisissituatie, bepaalde klanten en sociale media kunnen aanwijzingen geven hoe serieus de crisis genomen moet worden.

Het crisisteam moet contact opnemen met vijf partijen tegelijkertijd: de media, werknemers, klanten, toeleveranciers en partners. Het is daarbij nuttig best practices van andere bedrijven te kennen.


Bron(nen):
Marketing News (30-7-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10