zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

KPN heeft zichzelf opnieuw uitgevonden



Knaapen ziet zichzelf echter allerminst als een saneerder. Van de 10.000 vertrekkende werknemers, ging de helft door outsourcing weg en is 2.500 door natuurlijk verloop verdwenen. Slechts 2.500 werknemers werden gedwongen ontslagen. Ook werd steeds meer op prestatie gestuurd, met als uiterste consequentie dat iemand ontslagen kon worden bij onvoldoende prestatie. Maar, net als aan andere trajecten was aan ook dit traject een sociaal plan gekoppeld met outplacementmogelijkheden. Wat dat betreft maakte het niet uit of iemand ontslagen werd wegens onvoldoende prestaties of vanwege de reorganisatie. Het wordt volgens Knaapen ook steeds gewoner om afscheid te nemen van mensen. Datzelfde geldt voor de werknemer die door heeft dat er een relatie is tussen inzet, competenties en carrière.

Bij KPN krijgt elke werknemer een jaarlijks inzetbaarheidbudget van 1.000 euro en binnenkort start het bedrijf een nieuw vitaliteitprogramma.

Bron(nen):
Gids voor Personeelsmanagement (juli/augustus 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10