zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Social media rukken op bij werving in financiële wereld



Zo bevindt de doelgroep van KPMG zich grotendeels op Facebook, maar ook een netwerksite als LinkedIn is voor werving en selectie een probaat middel. Ook bij ING wordt LinkedIn ingezet. Zo bevinden de meeste ING-werknemers zich op de netwerksite en kunnen ze eenvoudig een vacature aan hun profiel koppelen als ze denken dat een geschikte kandidaat zich in hun netwerk bevindt.

Volgens Krajenbrink worden werknemers zo een soort ING-ambassadeurs binnen hun eigen netwerk. LinkedIn is voor werving veruit het meest belangrijke middel binnen social media. 44% van de starters zegt zich nu via LinkedIn te oriënteren op de arbeidsmarkt. Eveneens 44% denkt dit in de nabije toekomst ook te doen.

Bron(nen):
Accountant, De (juni 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10