zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Een award is een marketingkans



Er zijn verschillende soorten awards, elk met een eigen bijzonderheid en spin-off. Zo brengt een productgebaseerde award de carrière van het product in een hogere versnelling. Er worden immers sneller resultaten geboekt met minder marketingmiddelen. Opvallend aan dergelijke product-awards is dat ze met de tijdgeest mee-evolueren. Naarmate de publieke opinie gevoeliger wordt voor bepaalde thema`s zullen die thema`s in de beoordelingscriteria worden meegenomen. Een voorbeeld hiervan is de ecologische impact van een product, een relatief nieuw, maar inmiddels stevig ingeburgerd criterium.

Van een andere orde zijn de awards die focussen op de verdienste van een bedrijf. Die hebben bijvoorbeeld betrekking op de beursdeelname, verrassende promotiecampagne, de knapste stand, de mooiste productpresentatie of de meest actieve standmedewerkers. Een derde insteek ten slotte om exposanten met een award te belonen is de `brancheverknochtheid`. Dergelijke awards proberen `goed exposantschap` te belonen.

Bron(nen):
Expo Visie (voorjaar 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10