zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Consultants moeten succes uitstralen



Stefanie Tzioti, onderzoeker aan de Rotterdam School of Management, onderzocht de adviessector voor haar promotieonderzoek `Let me give you a piece of advice`. Volgens Tzioti zijn mensen geneigd te denken dat mensen met succes het wel beter zullen weten. Om dezelfde reden doen consultants en adviseurs er goed aan om hun tarieven flink op te schroeven. Gratis advies wordt namelijk snel in de wind geslagen, terwijl peperduur advies serieuzer wordt genomen. Al eerder is bewezen dat succes wordt geassocieerd met allerlei andere kwaliteiten. Tijdens een experiment in Australië werd de lengte van een man die zich voorstelde als professor zes centimeter langer ingeschat. Zodra dezelfde man zich voorstelde als student werd zijn lengte juist lager ingeschat.

Toch moeten adviseurs ook rekening houden met een beperkte reikwijdte. Tzioti concludeert dat slechts 25% van de beslissers zijn opinie aanpast na een gesprek met de adviseur.

Bron(nen):
Intermediair (25-2-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10