zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Meer service leidt tot meer omzet



Veel mensen bezoeken verschillende winkels voor hun aankopen. Wanneer de service bij een zaak eruit springt, zegt slechts 27% er toch niet meer te zullen besteden. 49% vermoedt dat ze bij een dergelijke zaak wel 20% of meer gaat uitgeven. Hieruit kan de conclusie worden getrokken dat bedrijven zich niet per se op nieuwe klanten hoeven te richten, maar juist met uitstekende service hun eigen klanten moeten bedienen. Daarin blijkt nog veel groei te zitten.

Bedrijven en consumenten hebben verschillende inzichten in het begrip service. De klant ziet dit als een totaalbeeld van de aanschaf, van eenvoudige en eerlijke betaling, goede kwaliteit, snelle oplossingen bij eventuele problemen en eenvoudige communicatie. Bedrijven denken vooral aan de trots waarmee werknemers hun werk doen, de kennis van het personeel, discreet personeel en personeel dat zich gedraagt alsof zij het verschil maken.


Bron(nen):
Marketing Research Base (februari 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10