zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Adverteerders laten zich steeds meer leiden door bureaus



Ander fenomeen: de opkomst van de mediavrije briefing: de briefing zonder dat vooraf aangegeven wordt via welke media zal worden gecommuniceerd. Tot voor kort was bij elke briefing al van te voren bekend via welk kanaal een en ander zich zou afspelen. Tegenwoordig zijn klanten niet alleen op zoek naar een creatief concept, maar ook naar het aanvalsplan - welke media en middelen sluiten het beste aan bij de doelgroep het creatieve idee en hoe werken deze samen? Een bewijs voor de stelling dat adverteerders zich herkennen in het beeld dat mediavrij denken in opkomst is. En dat betekent dat creatie en media niet exclusief meer een big idea-proces zijn, maar steeds meer een open samenspel tussen alle partijen aan tafel.

Voor een succesvolle omgang met een mediavrije briefing is het belangrijk dat de adverteerder zich open opstelt, lef heeft om van gebaande paden af te wijken, een glasheldere visie heeft op het merk en de doelstellingen en daar ook consistent in is.

Bron(nen):
Marketing Tribune (15-2-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10