zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

NBTC-NIPO presenteert Toekomstvisie Nederlandse vakantiemarkt 2020



Blijkens de studie heeft het langer vitaal blijven van senioren een positief effect op de vakantieparticipatie en de vakantiefrequentie doordat de toekomstige ouderen gewend zijn veel te reizen. Wel hebben ouderen andere reiswensen dan de jongere generatie. Zo hebben zij meer belangstelling voor aspecten als gezondheid, comfort en veiligheid. De trend tot verduurzaming heeft ook een impact op de vakantiemarkt. Zo verandert de aantrekkelijkheid van bestemmingen; Middellandse Zeebestemmingen worden te heet, wintersportvakanties worden te duur. Voorts wordt mobiliteit duurder en schijnen consumenten zich steeds meer bewust te worden van zaken als duurzaamheid.

Ook social media nemen toe in importantie: bijna vier op de tien Nederlanders gebruikt social media in relatie tot de vakantie. Bijvoorbeeld bij het raadplegen van social travel sites en het bekijken van reviews en beoordelingen. 25% van de Nederlanders laat zich beïnvloeden door andermans review.

Bron(nen):
NRIT Magazine (januari 2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10