zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Personeelsbeleid grote warenhuizen sluit kennis uit



Een greep uit de klachten: het sleutelwoord is flexibiliteit, werknemers moeten altijd bereid zijn om op onregelmatige tijden te werken, het werk is nooit af, het is altijd druk op een afdeling en verkopers weten niet meer wat er op de eigen afdeling speelt. Volgens Henk van der Ploeg van FNV Bondgenoten wordt bij de drie grote bedrijven de ervaring weggewerkt en verdwijnt de kennis van het vak nu oudere werknemers met productervaring en hart voor de zaak hun biezen pakken. Van der Ploeg stelt dat de durfinvesteerders die nu op jonge krachten inzetten, zichzelf tegen zullen komen wanneer de vergrijzing toeslaat en de beschikbaarheid van personeel echt een probleem gaat worden.

Volgens de verkopers staat de kwaliteit van het vak onder druk als gevolg van de permanente tijdsnood waaronder gewerkt moet worden. Uiteraard herkent de directeur personeelszaken zich op geen enkele wijze in de geschetste problematiek.

Bron(nen):
Trouw (15-1-2011)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10