zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Tilburg moet zich profileren met cultuur



Laat onverlet dat de stad weet te verrassen, het centrum heeft opgeknapt en heringericht, een goed uitgaansleven heeft en op veel plekken trendy oogt. Volgens wethouder Marjo Frenk is het feit dat Tilburg een gezellige stad is het best bewaarde geheim van Nederland. Frenk vindt de beeldvorming hardnekkig als zou de stad saai zijn en smoelloos. De stad moet wat haar betreft beter verkocht worden en cultuur moet daarom een hoofdrol spelen. Theaterdirecteur Leo Pot beaamt de beeldvorming en stelt dat een stad zonder historische binnenstad of monumentale kathedraal het moeilijk heeft om zich als aantrekkelijk te positioneren. Er is een duidelijke correlatie tussen de aantrekkelijkheid van een stad en het culturele aanbod.

Volgens de studie Stad en Land van Atlas voor Gemeenten van het CPB blijkt dat de grote grondprijsverschillen tussen gemeenten grotendeels te verklaren zijn uit het culturele voorzieningenaanbod. Hoe beter de voorzieningen hoe duurder de grond.

Bron(nen):
Binnenlands Bestuur (10-12-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10