zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Sociale vernieuwing is concreet in te vullen door vervoerders



Datzelfde geldt voor andere vormen van sociale innovatie. In het binnenlands wegvervoer zijn er kansen voor vernieuwingen in arbeidstijdenmanagement, zoals ploegendiensten, cyclische roosters en individueel roosteren. In het internationaal wegvervoer zijn er mogelijkheden voor vernieuwingen in met name vervoersystemen, zoals postiljonsystemen, omkoppelsystemen, dubbelbemand rijden en intermodaal. Volgens Frank Hendrickx van Policy Research Corporation is sociale innovatie nodig om nieuwe doelgroepen werknemers aan te trekken.

Hendrickx stelt dat er de komende jaren 50.000 nieuwe chauffeurs nodig zijn voor uitbreiding en vervanging van de huidige groep chauffeurs. Immers, de jongere generatie wil in toenemende mate niet meer alle dagen van huis weg zijn. En dat komt eigenlijk goed uit want het aantal eendaagse ritten stijgt ten koste van het aantal meerdaagse, internationale ritten.

Bron(nen):
Transport en Logistiek (2-12-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10