zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Maatpak en dure auto vergroten impact advies consultants



Tzioti komt tot de conclusie dat expertise niet altijd de grootste drijfveer is om advies van iemand aan te nemen. Integendeel, het lijkt erop dat advies veel bereidwilliger wordt aangenomen van iemand die een pak en een auto van het juiste merk heeft, zelfs als deze persoon helemaal geen expertise heeft. De senioriteit van de adviseur en de rechtvaardiging van het advies dragen bij aan het aannemen van advies.

Ten slotte blijkt dat diverse positieve en negatieve emoties een unieke invloed op de adviesaanname hebben. Beleidsvormers en consultants kunnen profiteren van het stimuleren of juist voorkomen van een bepaalde emotie om de persoon die de eindbeslissing heeft te beïnvloeden.

Bron(nen):
Facto Magazine (december 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10