zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Verbond van Verzekeraars houdt vast aan transparantie schadeprovisie



Een woordvoerder van Adfix laat weten dat de schademarkt prima functioneert en zeer competitief plus transparant is. Daarom is er geen aanleiding voor wettelijke maatregelen. De voorgestelde maatregelen zouden leiden tot een onevenredige toename van de lasten en het toezicht. Een ander gevolg is dat advies te duur wordt, waardoor groepen consumenten die advies nodig hebben daar geen toegang tot kunnen krijgen. De Europese Commissie lijkt een voorkeur te hebben voor een `zachte` vorm van transparantie met betrekking tot verzekeringsproducten.

Het Verbond van Verzekeraars wil wel nadere eisen stellen aan de vormgeving van provisies. Directeur Leo de Boer wil dat het duidelijker wordt dat onafhankelijk advies geen gratis onderdeel van het product van verzekeraars is. Het Verbond en Adfiz willen wel beide dat er een verbod komt op bonussen en incentives.

Bron(nen):
VVP Weekblad voor financiële dienstverleners (24-11-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10