zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Bedrijfsleven moet veranderen om echt werk van MVO te maken



Hij stelt dat het bedrijfsleven zich fundamenteel anders moet opstellen wil het serieus werk maken van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Topmanagers hebben immers contacten met beleidsmakers bij nationale overheden, invloedrijke personen en allerlei partijen buiten het commerciële bedrijfsleven. Zij zouden zich in die contacten hard moeten maken voor en omslag in formele en informele normen en waarden. Die omslag moet uiteindelijk leiden tot een ware internationale harmonisatie van de normen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Delios stelt dat managers handige bespelers zijn van markten en ervoor kunnen kiezen om MVO te concretiseren. Als zij zich inzetten om de internationale verschillen in formele en informele MVO-normen te verkleinen, dan kunnen ze hun werknemers beter behandelen zonder aan concurrentiekracht in te boeten en door de markt te worden gestraft.

Bron(nen):
Holland Management Review (november/december 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10