zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Onderneming anticipeert beter op de toekomst dankzij kennismanagement



Voor veel hedendaagse organisaties vormen de medewerkers de concurrentiekracht van de
onderneming. Kennismanagement beoogt het rendement op dat potentieel te maximaliseren. KM is een managementdiscipline die gebaseerd is op de betekenis van kennis voor een organisatie en een visie op de inrichting van organisaties die daaruit voortvloeit. Het is dan ook een aanpak die relevant is voor iedere organisatie waarin intelligent en kennisintensief werk wordt uitgevoerd. De meerwaarde van KM is gelegen in het organiseren van processen waarin nieuwe kennis van strategisch belang voor de organisatie wordt ontwikkeld; kennis wordt gedistribueerd naar diegenen die over deze kennis moeten beschikken; kennis toegankelijk wordt gemaakt voor toekomstig gebruik en kennisgebieden worden gecombineerd.

Een voorwaarde voor KM is het hebben van een kennisinfrastructuur, het geheel van organisatorische structuren, richtlijnen en technische en niet-technische hulpmiddelen die leerprocessen ondersteunen.

Bron(nen):
Finance & Control (30-10-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10