zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Facebook kan dienen als verlengstuk van marketing



Het online smoelenboek Facebook blijft maar groeien. Popster Lady Gaga heeft inmiddels meer dan 10 miljoen vrienden geworven en Starbucks heeft die grens ook gepasseerd. In Nederland telt Facebook circa 2 miljoen gebruikers. Hyves is populairder en heeft 8 miljoen gebruikers. Wereldwijd vaagt Facebook echter elke concurrent weg met zijn 500 miljoen actieve leden. De website The Big Money berekende in september 2009 welke bedrijven het hoogste rendement halen uit hun aanwezigheid op Facebook. De top vijf bestaat uit Coca-Cola, Starbucks, Walt Disney, Victoria`s Secret en iTunes.

Retailers die actief zijn op Facebook moeten dat op de winkelvloer communiceren. De kledingwinkel Only te Utrecht doet dat via de winkelruit. Retailers moeten niet onderschatten hoeveel tijd het kost om het account te updaten. Dagelijks aanwezig zijn is bijna een must. De propositie op de winkelvloer moet ook terugkeren op Facebook. De site is geen advertentieplatform, maar biedt bijvoorbeeld wel een platform voor klantenbinding.

Bron(nen):
Entertainment Business (augustus 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10