Tevens werd respondenten gevraagd naar hun toekomstdromen. Ruim een kwart (28%) wil vakinhoudelijk beter worden en eveneens 28% wil de beste worden in het vak. Daarnaast noemt 14% het een droom om voor zichzelf te beginnen en 10% wil meer geld verdienen. Een kwart van de ondervraagden heeft een hekel aan smakeloosheid in reclame- en medialand, 15% stoort zich aan gebrek aan talent en eveneens 15% hekelt het lage salaris. De vraag `wat houdt het vak echt aantrekkelijk` levert grote unanimiteit op, aangezien 82% als antwoord `mooi werk maken` geeft. Bijna een derde (29%) is niet van plan om dit najaar een opleiding te volgen.
Als de respondenten het zelf voor het zeggen hadden binnen hun organisatie, dan zou 50% meer lef en risico willen tonen dan ze nu doen. Van de werknemers die van baan wisselden meent 21% dat zijn talent werd onderschat en tevens 21% kon elders meer verdienen. Matthijs van Nieuwkerk wordt met 27% van de stemmen uitgeroepen tot de spannendste man in medialand.