zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Geuren en kleuren kunnen leiden tot meer creativiteit op kantoor



Volgens Van Woezik kunnen bedrijven veel doen om het werknemers naar de zin te maken. Een vleugje citroengeur in de airco zou bijvoorbeeld de creativiteit kunnen verhogen. Voor de adviezen maken ze gebruik van de kennis van binnenhuisarchitecten. Zo weten ze de juiste sfeer te scheppen voor vruchtbare arbeidsprestaties. Een meeting room ziet er immers niet hetzelfde uit als een bibliotheek. Om tot een goed advies te komen wordt de methode Seop gehanteerd. Dit staat voor Systeem Ergonomische Ontwerpstrategie.

Onderdeel van Seop is de Creativity Development Quick Scan, waarmee creativiteit gemeten kan worden. Het is daarbij vooral zaak om geen irritatie op te wekken met de geuren en kleuren. Het geheel moet in die mate `opgelegd` worden aan de mensen die er werken zonder overdadig te worden. De hele dag in een bepaalde geur werken zorgt voor een soort immuniteit voor die geur of leidt tot irritatie.

Bron(nen):
Het Financieele Dagblad (22-7-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10