zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Bedrijf kan scoren met sociaal profiel



`Sociaal ondernemerschap is echt een nieuwe ontwikkeling in ontwikkelingssamenwerking. Wij juichen dat natuurlijk van harte toe. Belangrijk is om nu te kijken hoe we effectief kunnen samenwerken om onze gezamenlijke doelstellingen te behalen. Fondsen werven en draagvlak vergroten is één manier, maar bedrijven kunnen ook eigen expertise inzetten; mensen, middelen of toegang tot andere partijen`, meent directeur Marcel Beerthuizen van SOS Kinderdorpen.

Daarbij blijkt overigens dat consumenten steeds strenger worden jegens bedrijven als het gaat om milieuzorg, armoedebestrijding, en respecteren van de mensenrechten. `Werknemers kijken niet langer alleen naar hun eigen loopbaanpad, maar zoeken een baan met een purpose. Ze selecteren hun werkgever op een uitstraling die aansluit bij hun maatschappelijke ambitie`, aldus hr-directeur Wim Mul van Schiphol.

Bron(nen):
de Volkskrant (4-6-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10