zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Faillissement is goede leerschool



Een belangrijke les die hij heeft geleerd is dat creditmanagement op het scherpst van de snede gevoerd moet worden. Zijn communicatiebedrijf maakte een vliegende start en bedacht concepten voor onder andere de Efteling en zorgverzekeraar VGZ. In de hoogtijdagen bood Karafantis werk aan 25 man personeel. Naar eigen zeggen maakte hij destijds twee fouten die hij niet meer zo snel zal maken: hij was te aardig voor debiteuren die vaak te laat betaalden en zelf betaalde hij te snel zijn rekening aan zijn crediteuren. Het bedrijf kreeg liquiditeitsproblemen omdat het veel projecten uit eigen zak voorschoot.

Karafantis probeerde de problemen te verzwijgen voor zijn personeel, maar dat lukte niet. Op zeker moment lag het bedrijf stil omdat accountmanagers meer bezig waren met het zoeken naar een andere baan terwijl andere werknemers bevriende leveranciers waarschuwden voor Karafantis.

Bron(nen):
Bizz (mei 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10