zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Sociale netwerksites veranderen aanpak risk management



Merkeigenaren zijn bang dat online communicatie tot verdere negatieve berichtgeving zal leiden, maar het tegendeel is vaak waar. Toen Toyota zich uiteindelijk via de sociale media tot klanten richtte, bleken die onverwacht trouw aan hun merk.

Bedrijven hebben een achterhaalde visie op het handlen van een crisis. Ze hadden vroeger 24 uur om te reageren op negatief nieuws; nu is dat hooguit een uur, zo stelt Jonathan Hemus van communications consultancy Insignia. Bovendien kan de juiste, snelle reactie op problemen de reputatie van een bedrijf juist versterken. Ook ontstaat vaak zelfregulering in de reacties van het publiek. Iemand meldt iets negatiefs, waar een ander op reageert met een positieve ervaring.


Bron(nen):
Marketing Week (18-3-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10