Imagocampagne groenten en fruit blijft tot verdeeldheid leiden
Volgens Tiny Aerts, vertegenwoordiger van LTO Glaskracht Nederland binnen de PT-sectorcommissie Groenten en Fruit, is de timing voor de campagne verkeerd. Zo zijn er minder heffingsinkomsten binnengekomen in het afgelopen jaar waarna het beleid aangepast had moeten worden. Dit is niet gebeurd waardoor sectorcommissies Bloemkwekerij als Groenten en Fruit projecten moesten afwijzen omdat het geld op was. Voor de campagne moesten daarom reserves worden aangesproken.
Volgens projectadviseur Lise Schregardus en haar collega projectleider Helga van Marrewijk heeft de recessie geen invloed gehad op de uitgangspunten van de campagne. De campagne is in hun ogen gewoon nodig omdat er in 2025 een tekort van 1 miljoen werknemers zal ontstaan. Ook verlaten de komende jaren veel ouderen het arbeidsproces, terwijl nieuwe aanwas achterblijft.
Bron(nen): Vakblad voor de Bloemisterij (19-3-2010)