zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Toyota heeft ondanks terugroepacties veel trouwe fans



De merkloyaliteit is een bewijs van de veerkracht van de autofabrikant, maar ook van de manier waarop Toyota gebruik weet te maken van een van de belangrijkste communicatietools in een crisissituatie: online sociale media. Hoewel Toyota het verwijt kreeg dat het `too little, too late` communiceerde via de reguliere media, werd optimaal gebruikgemaakt van Twitter, Facebook, blogs en andere sociale mediakanalen.

De reden voor het succes van de sociale media in het beperkt houden van de schade, is dat Toyota onmiddellijk na de eerste problemen een social media response room opzette waar werknemers dag en nacht de online discussies over Toyota volgen en erop reageren. Ook heeft Toyota zeer merktrouwe klanten gevraagd hun eerdere enthousiaste tweets, blogs en video`s opnieuw op het net te zetten.


Bron(nen):
Advertising Age (1-3-2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10