zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Drie factoren bepalen succes global account management



Factor één is alle activiteiten, zowel centraal als lokaal, af te stemmen op de klant. De verantwoordelijkheden moeten hiertoe duidelijk verdeeld zijn en er moet een gedeelde visie bestaan. De valkuil: vorming van kleine `koninkrijkjes` op lokaal niveau. De tweede factor draait om de behoeften van verschillende soorten klanten. Hier moeten alle inspanningen op gericht zijn, niet alleen op productniveau, maar ook als hele onderneming. Inkoop, marketing, feedback gebruiken, allemaal moeten ze bijdragen aan het gecentraliseerde account management. De valkuil: de focus bij lokale afdelingen ligt altijd minder centraal dan die bij de centrale organisatie.

Factor drie: elke klant vereist een eigen, specifieke aanpak. Elke klant is anders, maar ook de daarbij behorende organisatorische structuur. Afhankelijk van de klant, de markt en de plaatselijke concurrentie, moet het gam aangepast worden. De valkuil: een groot aantal landen met hun eigen competitieve speelveld en lokale organisatiecultuur kan conflicten opleveren voor centraal management.


Bron(nen):
Marketing Management (september/oktober 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10