zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Menselijke factor krijgt te weinig aandacht bij lean management



Op korte termijn levert dit een verbetering van de resultaten op, maar op de lange termijn zijn die verbeteringen niet blijvend. Dat komt omdat voorbij wordt gegaan aan de menselijke factor binnen lean management. Beter is het om de manier van werken en de mindset van management en medewerkers te veranderen. Dat betekent dat medewerkers leren denken en werken vanuit de filosofie van lean management. Om werknemers anders te leren denken moet er draagvlak gecreëerd worden. De sleutel daarvoor ligt bij het management.

Bedrijven moeten de verandertrajecten naar lean management geïntegreerd aanpakken zodat niet alleen naar de bedrijfsvoering wordt gekeken. In de praktijk betekent dit dat er een integrale aanpak nodig is waarin naast aandacht voor tools en technieken ook oog is voor de mens. Dit stelt een bedrijf in staat resultaten te boeken op korte en lange termijn.

Bron(nen):
PT/ Industrieel Management (februari 2010)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10