zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Bedrijven bezuinigen op inkoop premiums en relatiegeschenken



Opmerkelijk is dat meer respondenten dan vorig jaar aangeven nooit promotionele producten via het internet te bestellen. De studie laat voor 2009 een gespreid beeld zien: ongeveer de helft van de 192 ondervraagde opdrachtgevende bedrijven stelt dat het budget voor promotionele producten in 2009 even groot is als in 2008, een kwart heeft meer uitgegeven terwijl eveneens een kwart (de grotere bedrijven) fors heeft gesnoeid. Zo`n 40% van de respondenten geeft aan dat de huidige crisis geen rol heeft gespeeld bij het vaststellen van de budgetten, terwijl 15% aangeeft dat de crisis een zeer belangrijke rol bij heeft gespeeld. In 2008 was dit nog 7%.

De voorspellingen voor 2010 zijn ongeveer dezelfde als die voor 2009: 34% verwacht dat de crisis geen consequenties zal hebben voor de budgetten in 2010, terwijl 16% daar anders over denkt. Dit leidt bij een aantal bedrijven tot budgetstabilisatie in 2010, een minderheid verwacht in 2010 toch een kleine budgetgroei.

Bron(nen):
PromZ Magazine (december 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10