Leverancier van kantoorartikelen Sigel verbetert doelgroepmarketing
Sigel verandert de focus van generieke producten naar artikelen voor vooraf gedefinieerde doelgoepen. De belangrijkste aandachtspunten zijn de introductie van nieuwe productcategorieën, nieuwe positionering van het merk, versterking van de Europese distributie en de opzet van een nieuwe interne organisatie. Sigel onderscheidt een aantal trends in de officemarkt: mobiliteit, gevoel voor stijl en efficiency. De producten die hierop aansluiten zullen een functionele, maar vaker nog een emotionele meerwaarde hebben. Het merk Sigel zal iets hoger gepositioneerd worden.
Het familiebedrijf Sigel heeft zich ontwikkeld van drukker naar merkleverancier van printproducten en bureauaccessoires. Sigel telt ruim 300 werknemers die werken aan 1.200 producten. De omzet bedraagt in 2008 en 2009 ruim 50 miljoen euro. Nederland is voor Sigel een van de belangrijkste afzetmarkten. Kangaro KTC verzorgt de Nederlandse distributie en verkoop. Sigel wil verder groeien in Zwitserland, Oostenrijk, Italië en Frankrijk, maar heeft ook ambities richting Noord-, Oost- en Zuid-Europa en de Arabische landen.
Bron(nen): Kantoor Business Magazine (november 2009)