zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Nederland loopt achter met gebruik van kortingscode



Kortingscodes bieden een webwinkel de mogelijkheden om een doelgroep zeer gericht te benaderen. Daarbij heeft de retailer verschillende opties: hij kan deze codes verspreiden via speciaal hierop gerichte websites, zoals www.actiecode.nl, www.actiepakker.nl, www.actiepagina.nl en www.kortingscode. net. Voorts kan een winkelier de kortingscodes laten aanbieden door gesegmenteerde sites, blogs en portals aan hun specifieke doelgroep. Hoewel de praktijk in Nederland nog niet volwassen is, verdienen kortingscodes een vaste plek in de marketingmix van een bedrijf. Het is namelijk een marketingmiddel dat tegen lage kosten een maximaal rendement oplevert.

Een actie met kortingsbonnen kent verschillende vuistregels: de korting moet tussen de 10% en 20% liggen van de waarde van het product; er moet sprake zijn van een uiterste datum; kortingsbonnen zijn ideaal om nieuwe klanten te trekken en een korting in de vorm van een extraatje moet passen bij de doelgroep van het product.

Bron(nen):
Marketing Rendement (november 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10