Nederland loopt achter met gebruik van kortingscode
Kortingscodes bieden een webwinkel de mogelijkheden om een doelgroep zeer gericht te benaderen. Daarbij heeft de retailer verschillende opties: hij kan deze codes verspreiden via speciaal hierop gerichte websites, zoals www.actiecode.nl, www.actiepakker.nl, www.actiepagina.nl en www.kortingscode. net. Voorts kan een winkelier de kortingscodes laten aanbieden door gesegmenteerde sites, blogs en portals aan hun specifieke doelgroep. Hoewel de praktijk in Nederland nog niet volwassen is, verdienen kortingscodes een vaste plek in de marketingmix van een bedrijf. Het is namelijk een marketingmiddel dat tegen lage kosten een maximaal rendement oplevert.
Een actie met kortingsbonnen kent verschillende vuistregels: de korting moet tussen de 10% en 20% liggen van de waarde van het product; er moet sprake zijn van een uiterste datum; kortingsbonnen zijn ideaal om nieuwe klanten te trekken en een korting in de vorm van een extraatje moet passen bij de doelgroep van het product.