zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Industriële bedrijven besteden te weinig aandacht aan sales en marketing



De helft van de bedrijven zegt te werken conform best practices op bijna alle sales- en marketingelementen. De andere helft werkt niet op de meest professionele wijze. Aangezien bekend is dat respondenten de eigen werkwijze veelal positiever weergeven dan die in de praktijk is, ligt het aantal bedrijven dat hun sales en marketing niet geoptimaliseerd heeft waarschijnlijk hoger.

Onder de onderzochte elementen zijn er drie die vallen onder strategische keuzen: strategische marktsegmenten, producten- en dienstenportfolio en onderscheid met concurrenten. De overige elementen behoren tot de tactische of operationele keuzen. Best performers in het onderscheid met concurrenten hebben een unieke verkooppropositie die in de visie van klanten belangrijk, onderscheidend en betaalbaar is. Hun verkooppropositie is moeilijk te imiteren, een duidelijk concurrentievoordeel.


Bron(nen):
PT/ Industrieel Management (september 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10