Belgische bank KBC zet ondanks crisis sponsordeals door
De afdeling Nationale Sponsoring is onderdeel van de directie Communicatie van KBC. De afdeling beheert de drie groepen sportevenementen, culturele evenementen en andere evenementen zoals beursdeelnamen. Luc Renders, hoofd jongerensponsoring en events bij KBC, verklaart dat de afdeling bij concrete projecten wordt aangestuurd door de marketingafdeling. De door KBC gesponsorde evenementen verpulverden in het afgelopen half jaar alle bezoekersrecords. De lijst bevat onder meer de Ronde van Vlaanderen, Rock Werchter en Theater aan Zee.
Koen Peeters, hoofd van de sponsoringdienst, ziet er bij sponsordeals op toe dat alle partijen baat hebben bij de samenwerking. Wellicht zijn er banken die meer geld overhebben voor een deal, maar hij betwijfelt of ze ook zoveel meerwaarde kunnen creëren als KBC. De bankverzekeraar trekt alle communicatieregisters open: affiches in de banken, berichten op de afschriften, e-mails en advertenties op terminals.