zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
doorsturen
 

Managementgoeroe Malcolm Gladwell is fenomeen



Het succes van Gladwell is lastig te verklaren. Feit is dat de onconventionele Canadees zich met gemak beweegt tussen verschillende disciplines als sociale wetenschappen, geschiedenis en psychologie en moeiteloos verschillende theorieën aan elkaar breit om zijn eigen verhaal voor het voetlicht te brengen. Naar eigen zeggen was het niet Gladwells bedoeling om managementboeken te gaan schrijven. Volgens hem is het publiek gewoon sterk veranderd en zijn zakenmensen steeds meer geïnteresseerd geraakt in een breed spectrum van intellectuele principes. En dus definiëren zij managementboeken als boeken die door zakenmensen gelezen worden.

In de non-fictieliteratuur is inmiddels een genre ontstaan van `pop economics`, waarin auteurs zich met een `Gladwelliaanse` visie op bepaalde terreinen profileren. Gladwells derde boek heet Outliers. Voor het boek zou hij een voorschot van 4 miljoen dollar hebben ontvangen.

Bron(nen):
Management Team (januari 2009)
 
Vertel een vriend over bovenstaande artikel.
 
Naam ontvanger:
E-mailadres ontvanger:
 
Uw naam:
Uw e-mailadres:
 
Bericht/Opmerking:
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10