Lagere bestedingen van babyboomers brengen VS in problemen
De groep babyboomers omvat 79 miljoen Amerikanen, oftewel bijna een derde van de totale populatie. Volgens adviesbureau McKinsey zet de zuinigheid van babyboomers een rem op de economische groei van de VS. Van 1965 tot 2008 kwam de groei uit op gemiddeld 3,2% per jaar. In de komende 30 jaar daalt de groei naar gemiddeld 2,4% per jaar. De generatie babyboomers is de meest welvarende generatie die de VS ooit heeft gekend. Bedrijven zijn door de bestedingen van babyboomers zelfgenoegzaam geworden. Ze wisten dat het geld door babyboomers toch wel binnen zou komen, en deden onvoldoende moeite om jongere generaties aan zich te binden.
Mercedes heeft 500 mensen van 20 tot 32 jaar ingezet in een focus groep. Het merk onderzoekt hun visie op economie, reclame voor auto`s en automodellen, zodat het beter kan inspelen op de wensen van klanten van de toekomst. Starwood Hotels & Resorts Worldwide tracht met de nieuwe hotelconcepten Aloft en Element babyboomers te lokken.